kennis- en coördinatiepunt recreatief fietsen
Nieuws

Vakantie in eigen land stijgt in populariteit

Gepubliceerd op vrijdag 13 november 2020

Vakantie in eigen land stijgt in populariteit

De tweede coronagolf heeft grote impact op vakantieplannen 2021. Vakantie in eigen land stijgt in populariteit onder Nederlanders, zo blijkt uit nieuwe meting van Vakantiemonitor van NBTC Holland Marketing.

De coronacrisis zorgt ervoor dat Nederlanders sneller een vakantie in eigen land overwegen dan voorheen. Ruim twee op de vijf Nederlanders is positiever gaan denken over een vakantie in Nederland. Van deze groep geeft zelfs drie op de vijf aan om hun grote vakantie in 2021 ook in eigen land door te brengen. NBTC directeur Jos Vranken: “Een flink aantal Nederlanders heeft hun land op een andere manier leren kennen dit jaar vanwege de reisrestricties. Ons land kent veel onontdekte plekken die voor velen nog onbekend waren. Zodra de maatregelen daar ruimte voor bieden, zetten we met de ‘Hier moet je zijn’ voorlichtingscampagne nog volop in om Nederlanders verder te inspireren en om in de toekomst net wat vaker voor 'hier’ te kiezen. Je hoeft immers niet naar ‘daar’, want je vindt het allemaal ‘hier’. Dit doen we samen met lokale en regionale marketingorganisaties, ondernemers en gasten zelf.”

Bovenstaand scenario biedt kansen voor het fietstoerisme in Nederland. Eerder zagen we al dat afgelopen zomer veel vakantiefietsers kozen voor een fietsvakantie in eigen land in plaats van in het buitenland