kennis- en coördinatiepunt recreatief fietsen

Bureau

Het bureau van het Fietsplatform bestaat uit een klein team van 6 beroepskrachten. Zij worden zowel op kantoor als ‘in het veld’ ondersteund door zo'n 150 enthousiaste vrijwilligers.
Kijk bij contact voor het adres en de route naar het kantoor in Amersfoort.

Bureaumedewerkers


foto Eric NijlandEric Nijland (directeur)
dagelijkse leiding organisatie, beleid, bestuur, kenniscoördinatie, coördinatie belangenbehartiging, externe contacten
enijland@fietsplatform.nl


foto Jantien van de BrugJantien van de Brug (projectmedewerker LF-routes)
organisatie onderhoud LF-routes, projectondersteuning
jvdbrug@fietsplatform.nl

 

foto Jan RietmanJon Rietman (GIS-medewerker)
beheren, analyseren en leveren van GIS-data, routedatabank
jrietman@fietsplatform.nl

 

foto Leon HoogsteenLeon Hoogsteen (marketingcoördinator)
(online) marketing, web analytics, productontwikkeling, uitgeverij
lhoogsteen@fietsplatform.nl

 

foto Anita BakkerAnita Bakker (coördinator voorlichting en promotie)
voorlichtingsmateriaal, website, pers, nieuwsbrieven, beurzen, advertenties
abakker@fietsplatform.nl

 

foto Janiet KempenJaniet Kempen (bureaumanager)
secretariaat, boekhouding, verkoop, financiën, personele aangelegenheden, bestuursvergaderingen
jkempen@fietsplatform.nl

Vrijwilligers

Het meeste 'buitenwerk' wordt gedaan door de circa 150 vrijwilligers van de stichting: enthousiaste fietsers die de routes verkennen, beschrijven en inspecteren. Ook beurzen en evenementen draaien grotendeels op de inzet van vrijwilligers; zij helpen mee met het opbouwen van de stand en geven voorlichting aan beursbezoekers. Ook op het bureau worden regelmatig door vrijwilligers hand- en spandiensten verricht, bijvoorbeeld bij het voorbereiden van nieuwe gidsen en bij het verzorgen van mailings en bestellingen.