kennis- en coördinatiepunt recreatief fietsen

Nederland Fietsland

beeldmerk Nederland Fietsland

Het doel van het label Nederland Fietsland is om zowel het landelijk netwerk (LF-net) als de regionale knooppuntnetwerken zo breed mogelijk te promoten. Voor het LF-net is de hoofddoelgroep de lange-afstandsfietser/fietsvakantieganger, voor de regionale knooppuntnetwerken zijn dit de dagtochtenfietsers. De beide netwerken vullen elkaar aan, en overstappen van het ene netwerk op het andere gaat steeds makkelijker.

Portal nederlandfietsland.nl

screenshot NLFLHet promoten gebeurt onder meer via de portal nederlandfietsland.nl. Binnen deze website ligt een stevig accent op de verschillende regio’s en hun fietsmogelijkheden. Tijdens het fietsseizoen heeft de site maandelijks circa 100.000 bezoekers. 

Ook internationaal wordt  Nederland als Fietsland gepromoot: via de Engelstalige www.hollandcyclingcountry.com en het Duitstalig www.hollandfahrradland.de. Deze sites zijn geen één op één vertaling van de Nederlandse portal, maar bieden informatie die specifiek voor buitenlandse bezoekers relevant is.

Voor een compacte uitleg van de fietsmogelijkheden in 'Nederland Fietsland' is er een A3 flyer beschikbaar in het Nederlands, Duits en Engels.