De LF Ronde van Nederland heeft een nieuw logo. Het donkerblauwe schildje met typisch Hollandse elementen sluit aan bij het beeldmerk van de vier nieuwste LF-routes, waardoor ze nu een uniform geheel vormen.
Door de LF-routes een samenhangende visuele lijn te geven, worden ze direct herkenbaar als onderdeel van hetzelfde netwerk. Dit versterkt de merkidentiteit, oogt professioneel en vergemakkelijkt communicatie en promotie.

Ontwerp representeert de route
Het nieuwe logo is ontwikkeld door reclamebureau Eerst, dat ook de beeldmerken van de andere LF-routes en LF-weekendtochten ontwierp. Dat de Ronde van Nederland de contouren van het land volgt, is terug te zien in het ontwerp: van vuurtoren tot hunebed en van platteland tot vakwerkhuisjes. Ook de oranje letters verwijzen subtiel naar de nationale uitstraling van de route.

Nieuw framesticker
Fietsers die De Ronde van Nederland (1310 km) hebben voltooid, kunnen voortaan hun prestatie bekronen met een fietsframesticker én een vernieuwde oorkonde, voorzien van het nieuwe logo. Wie meerdere LF-routes heeft afgerond, kan zijn fiets voorzien van stickers in dezelfde stijl of de oorkondes in uniforme vormgeving naast elkaar ophangen.

